افزایش کیفیت تولید داخل و اصلاح الگوی مصرف 2 راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی
نوشته شده توسط : مینا
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
افزایش کیفیت تولید داخل و اصلاح الگوی مصرف 2 راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل اقتصادی افزایش کیفیت تولید داخل و اصلاح الگوی مصرف را دو راهکار مهم تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: اصلاح ساختارهای اقتصاد نیازمند انگیزه در مسئولین نظام است.

خبرگزاری فارس: افزایش کیفیت تولید داخل و اصلاح الگوی مصرف 2 راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی

 

فرهاد خرمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد، اظهار داشت: منظور از اقتصاد مقاومتی اینست که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان جامعه هر یک در جایگاه خود در راستای ارتقای اقتصاد کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده باید با افزایش کیفی و کمی تولید و مصرف‌کننده نیز با صرفه‌جویی و اصلاح در الگوی مصرف خانواده درصدد تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، saffron spice rice افزود: در صورتی که موارد گفته شده رعایت شود مطمئنا در جریان کاهش و یا عدم وابستگی به واردات به کشور تلاش کرده‌ایم.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه شرایط جنگ اقتصادی را تجریه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: زمانی جنگ نظامی مطرح بود که در آن دوران سیاست‌های مربوط به مسائل اقتصاد نظامی اعمال می‌شد به طوریکه برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در همین راستا صورت می‌پذیرفت.

وی افزود: هم‌اکنون در شرایط جنگ اقتصادی به‌سر می‌بریم و باید هدف‌گذاری‌ها و اقدامات منطبق با همین شرایط انجام شود بنابراین انگیزه‌های لازم در همین رابطه باید در جامعه ایجاد شود تا در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنیم.

خرمی همچنین تصریح کرد: اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی کشور نیاز به انگیزه دارد که هم اکنون ما نیازمند این انگیزه و رغبت در همه آحاد جامعه به خصوص در مسئولین نظام هستیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم با دنیا تجارت کنیم نباید از تریبون‌های بین المللی ژست تبلیغاتی بگیریم، به عبارت دیگر اقتصاد از سیاست‌ جدا نیست.





:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: